Breek me de bek niet open!
Vandaag communicatietraining op mijn werk.
De aftrap was :uitzoeken van 1 kaart, er was keus genoeg.
Een kaart die bij je gevoel van dit moment paste. Ik koos deze omdat ik het een mooie foto vind, zelf graag fotografeer, en verder niets
Het heeft niets te maken met mijn gevoel, dat laat zich nml niet vangen in/door een kaart.
Deze kaartensessie kende ik van een paar jaar geleden van een andere training. Toen had ik dezelfde mening.
De kaart moest je overigens weer teruggeven.
Het was de bedoeling dat iedereen zou praten als brugman, en dat lukte verrassend goed,.
Foto hierboven: naamsticker was voor de trainster. Wij als het team kennen elkaar langer dan vandaag, wij kennen elkaar van haver tot gort.

We werden ingedeeld in kleine groepjes, en tot mijn vreugde hoorde ik bij het groepje met de roze kaartjes!
Het was niet de bedoeling dat we over koetjes en kalfjes zouden gaan praten, noch je kaken op elkaar houden.
En daar zitten we dan, een soort van kringgesprek. Je hoefde niemand naar de mond te praten, gewoon je eigen mening geven
Daarna door elkaar lopen elkaar een kaartje toebedelen, met de beste bedoelingen. Dan tussen je kaartjes snuffelen, en toelichten welke jou het meest of minst aansprak. - Blauw: Beschouwende communicatiestijl. (de analyticus)
- Rood: Directieve communicatiestijl. (de regisseur)
- Geel: Expressieve communicatiestijl. (de motivator)
- Groen: Coöperatieve communicatiestijl. (Vriendelijke stijl ofwel de zorger)
Concluderend kan ik zeggen dat het voor mij persoonlijk geen speciale verrijking was. De ene collega ligt mij beter dan de ander, maar we streven uiteindelijk hetzelfde doel na, nml goed werk afleveren.
Zolang je maar niet uit je nek loopt te kletsen!






U heeft uw best gedaan en ik heb weer wat geleerd, goed beschreven 😘
BeantwoordenVerwijderenIntuïtief en optimistisch, zo ken ik u ook 🥰
BeantwoordenVerwijderen